Yolculuk Hızı: 885 km/h – Uçuş Mesafesi: 5180 km – Tonaj: 45 T – Hacim: 302 m3
2. Dünya Savaşı’ndan sonra Douglas, ticari uçak pazarında önemli bir konumda yer aldı. Boeing şirketi 247 ile, 1933 yılında modern metal uçakların yolunu açmıştı fakat Douglas, başka bir yol seçerek ticari hava taşımacılığına yönelmişti. 1930, 1940 ve 1950’li yıllarda Dooglas pistonlu DC-2, DC-3, DC-4, DC-5, DC-6 ve DC-7 motorlu uçakları arka arkaya üretmiştir.
1949 yılında De Havilland’ın ilk jet uçağı Comet uçtuğu zaman Douglas yeni bir şey üretmek için acele etmesi gerektiğini hissetmiştir. Lockheed ve Convair şirketleri de Douglas gibi aynı şeyleri düşünerek, türbinleri piston motorlarından kademeli geçiş olacağını ve anahtar yerine saf jetlerin daha fazla yakıt tasarruflu turboprop motorları olacağını ön görmüşlerdir. Bu üç şirket gelecekte dönüşüm turboprop ile, pistonlu motorlu tasarımları ile yeni bir nesil üzerinde çalışmaya başlamışlardır.
1952 yılında Douglas ticari uçak üreticileri arasında en başarılısı olmuştur. Piston motorlu DC-6 ve DC-7 için 300 adet sipariş almışlardır.
1952 yılında Douglas, jet taşıma projesi tanımı çalışmalarına başladı. 1953 yılında projeyi hayata geçirerek DC-8 modelini bir form haline getirdi. Pratt & Whitney JT3C turbojet motorlar, 30 °’lik kanat süpürme ve 11 feet (3.35 m) çapında 80 koltuklu bir iç kabin olarak dizayn edilmiştir. Maksimum ağırlık 95 ton olarak ve yaklaşık 3.000-4.000 mil (4,800-6,400 km) menzil yapabilir olarak üretilmiştir.
Her türlü sorularınız için bizi arayabilir ya da aşağıdaki bağlantıdan Talep Formunu doldurabilirsiniz.