ANTONOV AN-22

ANTONOV AN-22

Yolculuk Hızı: 740 km/h – Uçuş Mesafesi: 10950 km – Tonaj: 50 T – Hacim: 650 m3

Masif An-22 Antei (Antheus), şu ana kadar inşa edilmiş en büyük turboprop motorlu uçaktır. Bu uçak, Airbus A340-300 tipi uçağına yakın maksimum kalkış ağırlığına sahip olup Sovyetler’in askeri birimlerinin kargo uçağı ihtiyacı için tasarlanmıştır.

 

An-22 (NATO’daki adı ile Cock raporlama), 27 Şubat 1965 tarihinde ilk uçuşunu yapmıştır ve döneminin en büyük uçağı olmuştur. An-22’in Aeroflot üretimi Sovyet Hava Kuvvetleri için 60’lı yıllardan 1974 yılına kadar devam etmiştir..

 

An22, 1967 yılında, 25,748ft (7848m) yükseklikte 100 ton (220.500 £) ağırlığında metal bloklar taşıması kayıtlara geçmiştir. Maksimum yükü 2000m (6562ft) yüksekliğe kadar kaldırdığı ve ayrıca da 104,444kg (221.443 £) bir yük taşıması kayıtlara geçmiştir. Sınıf hız kayıtlarının bir kolu da 50,000kg (110.250 £) yükü ile 1000km (540 nm’lik) devre etrafında 608.5km / h (328kt) bir hızın gerçekleşmesi ile 1972 yılındaki kayıtlarında tutulmuştur.

Bunun yanı sıra Aeroflot An-22s, az gelişmiş bölgelere yaygın olarak askeri nakliye ve sivil işler için ulaşım sağlayan bir köprü görevi görmüştür.

 

Ayrıca en güçlü turboprop motorları olan Tupolev Tu-95 bombardıman ve deniz karakol uçakları ve Tu-142 Bear tipi uçaklar ile An-22’in en belirgin özellikleri NK12 türboproplar dahil olmak üzere kapsamlı navigasyon ve hassas damla aviyonik gibi teknik özelliklere sahip olmasıdır.

Uçak Planı

Her türlü sorularınız için bizi arayabilir ya da aşağıdaki bağlantıdan Talep Formunu doldurabilirsiniz.

Category
Kargo Uçakları