CAPAVIA

Capavia.com.tr

Blog Yazısı

Mobil aygıtlar ve kiosklar otellerde ön büroyu ortadan kaldıracak mı?

Teknolojinin seyahat ve konaklama sektörü üzerindeki etkisi hızla artıyor. Havalimanları, müşteri hizmetlerini geliştirmek için kiosk cihazlarını kullanmaya başladılar. Teknolojik gelişmeler, konaklama sektöründe de karşılığını bulmaya başladı.

Bazı markalı oteller şimdiden “self check-in servislerini kullanmaya başladılar bile. Bu sayede konaklayacak müşteriye, geleneksel check-in süreçlerini devre dışı bırakma şansı tanınmış oldu. Yeni çıkan her teknolojinin maliyeti, küçük oteller açısından her zaman çeldirici oluyor. Ancak fiyatlar düşmeye başladığında buna değeceği anlaşılıyor.

Tartışmasız, self check – in’in en büyük avantajı zaman tasarrufu sağlaması. Kiosk veya mobil cihazlarla yapılan check – in, müşteriye ön büroyu devre dışı bırakarak hızlı bir şekilde işlemlerini yapmasına fırsat veriyor. Bu sistem, elbette büyük hacimli oteller için daha da avantajlı bir sistem. Her gün yüzlerce kişiyi ağırlayan büyük tesisler, müşteriye daha iyi bir servis verebiliyorlar. Hatta, kiosklar ya da mobil cihazları kullanarak check – in yapmayanlara bile. Müşterilerin bir kısmı bu sistemleri kullandığı için, diğerlerinin ön büroda bekleme süreleri de kısalıyor.

Aslında küçük tesisler de bu teknolojiden fayda sağlayabilirler. Tesisler küçüldükçe çalışan insan sayısı da azalıyor. Bu yüzde küçük otellerde her personel birden fazla sorumluluğa sahiptir. Teoride, ön büro masasında her zaman birinin bulunması gerekir. Ama pratikte bu pek mümkün değildir. Gece vardiyasındaki ön büro personelini bavul taşırken, veya odaya havlu götürürken görmek olağan durumlardır. İşte, kiosk cihazları, ön büro görevlisi masayı terk ettiğinde onun işini kolaylaştıracaktır.

Bu tip teknolojilere dair bir öğrenme eğrisi her zaman olacak ancak insan dokunuşuna da her zaman ihtiyaç duyulacak. Bunun en güzel örneği marketlerdeki “kendin öde” sistemleridir. Sistem çalıştığı sürece işler hızlı bir şekilde ilerler. Ancak bir aksilik çıktığında bir anda her şey durur. İşte oraya bir insan eli, inasan dokunuşu gerekir. Otellerde o dokunuşu yapacak olanlar yine ön büro çalışanlarıdır. Yani, otellerde ön büro çalışanlarına da her zaman ihtiyaç olacaktır.